How does it feel? XD aku Mahasiswi UGM sekarang..

Haii! 
Haha
It still fresh in my memories how things were going on in the past last year

Kalau ditanya "sekarang", kapan masa paling complicated di hidupku itu, jawabannya adalah ketika aku kelas XII sma..


Sometimes, It is still weird realizing the fact that Now I am here, in Jogjakarta, atau lebih tepatnya adalah seorang MAHASISWA.




No Uniform, No jam malam, No family around, Jadwal yang tidak teratur, No same friend, No Absoluteness


Yes, RIGHT!


I am out of my comfortable zone, and it is AWESOME!


Yes, RIGHT!


I am scared to be here without my beloved family, and it is FASCINATING!


Yes, RIGHT!


I have to be mandiri, taking care of myself just with mysef, and it is REMPONG!

haha 


Pernahkah aku nangis?

Of course!

Keluar dari zona aman atau lebih tepatnya pelukan keluarga yang sangat aku cintai itu serasa kosong dan hampa.

Every time mama papa atau adik2ku nelpon aku, dadaku terasa sesak dan ingin sekali nangis. Pengen sekali rasanya aku pulang, staying there, and stop my journey here.

You know.

Stopping is even an easier way to be picked than struggling here

Every time aku feel difficultness, maybe because my tasks atau salah memanage uang, itu rasanya pengen banget ngadu sama keluarga ku..

Of course, I never mengeluh dan menambah beban dan pikiran orangtuaku disana

dan yang paling terasa adalah ketika aku sendiri dan have nothing to do


I am grown, and I have to do everything right and by myself




And NOW,

My journey is taking place here..
The faculty of engineering of gadjah mada University, The National University or Universitas perjuangan.

Gimana perasaanku jadi anak teknik?


DAEBAKK!

meeting Gorgeous people, engineer, and dosen2 yang so -WAW!- teman2 yang -jempol-

but doesn't mean that I -who come from daerah yang bahkan tidak seorang pun tahu- tidak apa2 nya kan?

XD
Its always back to you to be what you want to

and it's my dream to be SOMETHING.. XD


Percayalah, think easy and positive


Aku sempat loh berpikir semuanya dengan sudut pandang yang ribet, haha

sebenarnya baru aja sadar dan bertaubat

Kalau kita selalu memikirkan everything with difficult point of view, believe me, even problem that isn't difficult will be difficult


I believe you, They believe you


biarkan lagu yang indah bermain dihati dan pikiranmu dan mengisi relung jiwamu



music, DJ!

Comments